Miksi yrityksesi pitäisi näkyä Internetissä?
Miksi yritykselläsi tai yhdistykselläsi kannattaa olla kotisivut tai verkkokauppa?
Mitä kotisivujen tai verkkokaupan tekeminen vaatii?
Kotisivut eivät valmistu paria nappia painamalla! Lue lisää alta.
Yksilölliset kotisivut ja verkkokaupat DigiTimantilta!
Teen asiakkaiden näköisiä, yksilöllisiä kotisivuja ja verkkokauppoja asiakkaan tarpeen mukaan. Ota yhteyttä!
Previous
Next

Miksi yrityksesi pitäisi näkyä Internetissä?

Edelleen vielä tänäkin päivänä löytyy hyvinkin paljon yrityksiä ja yhdistyksiä, joilla ei ole minkäänlaisia kotisivuja tai verkkokauppaa. Voi olla, että jopa yritystietorekisteristä ei löydy yrityksestä mitään tietoja, että voisi olla yhteydessä. Välttämättä tuolla yrityksellä tai yhdistyksellä ei ole edes minkäänlaisia some-kanavia.

Miten asiakkaat siis löytävät tällaisen yrityksen??? Ei mitenkään!

Ja mieti, kuinka paljon vaivaa yhteystietojen löytäminen vaatii, kun nykypäivänä painotetaan sitä, että yhteystiedot pitäisi olla helposti löydettävissä! Kuinka moni jaksaa nähdä vaivaa sen eteen, että löytäisi ne tiedot helposti? Todennäköisesti ei kovinkaan moni.

Miksi sinun yrityksesi tai yhdistyksesi sitten pitäisi näkyä Internetissä?

Koska jopa 76% suomalaisista etsii tietoa, tuotteita ja palveluita verkosta

ympäri vuorokauden ennen ostopäätöksen tekoa,

silloinkin kun sinä olet harrastamassa tai nukkumassa,
ja tekee vertailua yritysten verkkosivuilla.

Ja määrä kasvaa koko ajan!

 

Voiko kotisivuista tai verkkokaupasta sitten olla muutakin hyötyä, kuin että yhteystiedot löytyvät Internetistä helposti?

Ehdottomasti on!

Mielestäni kotisivut tai verkkokauppa on yrityksesi tai yhdistyksesi markkinoinnin ja viestinnän ydin ja sydän, jonne voit ohjata kiinnostuneet hankkimaan lisätietoa  palveluista ja toiminnasta, kertoa arvoista ja historiasta ja kehoittaa ottamaan yhteyttä.  Ja nykypäivän kotisivujen tulee olla responsiiviset eli mobiililaitteissa mukautuvat, koska ihmiset katsovat nykyisin jopa lähes 90%:sesti tiedot älypuhelimen tai tabletin kautta, koska se on yleensä aina mukana ja se on helppoa!

Älä siis tee asiakkaallesi / kumppanillesi vaikeaksi löytää yritystäsi tai yhdistystäsi
ja ottaa sinuun yhteyttä,
kun hän haluaa ostaa sinulta tai tehdä yhteistyötä kanssasi!

Miten kotisivuprojekti etenee ja miten kilpailutat kotisivut?

Kasasin sinulle toiselle sivulle tietoa siitä, miten itse toteutan yleensä kotisivuprojektin. Kerron sinulle mitä kaikkea sinun olisi hyvä jo ennakolta miettiä ja tehdä, ja miten sinä saat kilpailutettua teidän kotisivut tai verkkokaupan niin, että saat vertailukelpoisia tarjouksia. Kirjoitin myös tietoa siitä, mitä sinun ehdottomasti minun mielestäni pitää vaatia siltä tekijältä, että  saat kotisivujen lopullisen hinnan selville, ettei tule ikäviä yllätyksiä ja lopulta budjettisi pauku yli äyräiden.

Ota mukava asento tuolissasi, sillä tekstiä on aika paljon, koska kotisivuprojektissa on monta vaihetta ennen kuin ne ovat valmiit.  Suosittelen, että otat myös kynän ja paperia, että voit kirjoittaa tärkeimmät asiat itsellesi muistiin.

DigiTimantin luomat WordPress pohjaiset verkkosivut tukevat markkinointiasi

Verkkosivut mukautuvat älypuhelimissa ja tablet-tietokoneissa ja ovat siksi helppokäyttöisiä myös näillä laitteilla. Lopetat menettämästä asiakkaita ja rahaa kilpailijoillesi.

Asiakkaiden lisäksi myös hakukoneet arvostavat responsiivisia ja asiakkaille tehtyjä verkkosivuja korkeammalle. DigiTimantin tekemät suojatut verkkosivut yhdistetään aina Googlen ja Bingin hakukoneisiin, eli näkyvyytesi hakukoneissa paranee.

Verkkosivut ovat paras ja edullisin työmyyräsi, joka työskentelee väsymättä vuorokauden ympäri. Asiakkaat etsivät verkosta tietoa myös ilta- ja yöaikaan, kun sinä teet jotain muuta.

Liikevaihto nousee ja markkinointikulut laskevat tai vähintäänkin saat enemmän tuloksia samalla rahalla. Ei enää kalliita sanomalehtimainoksia viikoittain, vaan rinnalle voidaan ottaa edullisempaa  ja parempia tuloksia tuottavaa digimarkkinointia, esimerkiksi Googlen hakukoneessa tai sosiaalisessa mediassa.

Markkinointi ei saa olla kuluerä!

Markkinoinnin täytyy olla mitattavaa ja tuloksellista. DigiTimantin luomat verkkosivut lisätään Google Analyticsin seurantaan aina ja sen avulla näemme mistä lähteistä sivustollesi tulee kävijöitä.

Lisäksi kun kysyt asiakkaaltasi, mistä hän löysi sinut, saat kartoitettua tuloksellisimmat markkinointiväylät ja osaat kohdistaa oikeisiin paikkoihin markkinointirahasi.

Vaikka verkkosivusi valmistuvat, voit aina olla yhteydessä DigiTimanttiin ja pyytää apua ongelmatilanteisiin tai mieltä askarruttaviin kysymyksiin. Konsultointi laskutetaan kerran kuukaudessa tuntiveloituksella.

Hinnat

Yhteystiedot

Jätä minulle yhteydenottopyyntö alla olevalla lomakkeella tai soita minulle, kun haluat laadukkaat, sinun näköiset kotisivut tai verkkokaupan ja loistavan asiakaspalvelun. Yhteydenottopyynnön jättäminen minulle ja keskustelumme, ei sido sinua tilaamaan minulta vielä mitään. Keskustelun jälkeen lähetän sinulle vielä tarjouksen ja jos vahvistat tarjoukseni tilatuksi, vasta sitten alkaa yhteistyömme.

Olen sinuun yhteydessä ja keskustellaan yrityksesi tarpeista. Jos sinulla on jo esimerkiksi jokin sosiaalisen median kanava tai vanhat kotisivut, joita haluat uudistaa, laitathan viestikenttään näistä minulle tietoa/osoitteen.

Älä siis enää mieti, vaan jätä yhteydenottopyyntö alta!

DigiTimantti Oy

Korpraalintie 8 A 1,
80400 Ylämylly

Soita 045 665 1268
Sähköposti: jaana.makisalo(at)digitimantti.fi

Avoinna sopimuksen mukaan

Seuraa sosiaalisessa mediassa

Yhteydenottopyyntö

Usein kysyttyä

Olen koonnut alle usein askarruttavia ja kysyttyjä kysymyksiä, jotka saattavat askarruttaa sinuakin.

Mikä on palvelintila? Mihin sitä tarvitaan verkkosivujen tekemisessä?

Verkkosivujen palvelintilaa voidaan verrata yrityksesi fyysisiin toimitiloihin. Eli tämä on se paikka, jossa verkkosivustosi fyysiset tiedostot, kuvat ja tekstit sijaitsevat.

Mitä responsiiviset verkkosivut tarkoittaa?

Responsiivisuus tarkoittaa sitä, että verkkosivusto, oli kyseessä kotisivu tai verkkokauppa, on helppokäyttöinen myös älypuhelimilla ja tablet-laitteilla. Verkkosivua ei siis tarvitse suurentaa tai pienentää ja valikko toimii kaikissa laitteissa.

Verkkosivusta tehdään siis vain yksi versio, joka mukautuu näyttökoon ja laitteen mukaan.

Mikä on verkko-osoite eli domain?

Verkko-osoite eli domain on yrityksesi osoite verkossa, jonka perusteella asiakkaasi löytävät sinut Internetistä. Verkko-osoite kirjoitetaan Internet-selaimen osoiteriville tai Googleen. Tämän osoitteen perusteella myös hakukoneiden robotit löytävät verkkosivustosi ja alkavat tutkia sivuston koodia.

Onko verkko-osoitteen päätteellä väliä?

Jos teet kauppaa vain Suomessa, suosittelen että otat .fi -päätteisen verkkosivun. Jos teet kansainvälistä kauppaa, kannattaa valita .com -pääte. Muut päätteet ovat lähinnä yhdistyksille, yksityisille tai toisessa maassa sijaitseville verkkosivuille tarkoitetut.

Kuinka paljon verkkosivujen tekeminen maksaa?

Verkkosivujen, kuten kotisivujen, verkkokauppojen ja verkkokurssijärjestelmien hinta riippuu siitä, millä järjestelmällä niitä tehdään ja mitä toimintoja sivustolla tarvitaan. Myös tekijän ammattitaito kannattaa ottaa huomioon, koska markkinoilla on hyvin erilaisia tekijöitä.

Tältä sivustolta löydät DigiTimantin hinnaston hieman ylempää.

Miksi kuvat nimetään?

Oletko joskus hakenut kuvahaun kautta jotain? Kuvat kannattaa nimetä yrityksennimi-palvelu siitä syystä, että myös kuvat indeksoituvat hakukoneisiin. Eli tämä tarkoittaa sitä, että kun kuvasi ovat nimetty ja joku hakee kuvahaun kauttaa tarjoamaasi palvelua, hän voi löytää sinun yrityksesi.

Tämä on myös imago-kysymys omalta osaltaan. Kumpi antaa sinulle paremman vaikutelman, 12345667sdfg.jpeg vai digitimantti-verkkosivut.jpeg?

Otanko kaikkein halvimman palvelintilan?

Palvelintilan valinnassa halvin ei todellakaan ole paras. Joissakin palvelintiloissa joudut kaikki ”palikat” valitsemaan erikseen. Esimerkiksi WordPress -julkaisujärjestelmä vaatii tietokantoja. Kaikkiin palvelintiloihin tämä ei sisälly.

Myös palvelintilan tarjoajan kansallisuuteen kannattaa kiinnittää huomiota. Tässä neuvo ”Suosi suomalaista” voi olla kultaakin kalliimpaa. Jos palvelintila sijaitsee ulkomailla, tämä voi vaikuttaa sivustosi tietoturvaan ja hakukonenäkyvyyteen.

Mitä sinulta vaaditaan verkkosivujen toteutuksessa yleensä?

Itse pyydän asiakkaalta jotain verkkosivu osoitetta malliksi, minkälaista sivustoa hän haluaisi. Katsele siis erilaisia verkkosivuja (myös puhelimella) ja mieti haluaisitko sinä sellaiset sivustot.

Lisäksi asiakkaalta tarvitaan palvelimen tunnukset, mikäli hänellä sellainen on. Myös Gmail- ja Windows -tunnuksia pyydän sinulta. Näiden tunnusten olisi hyvä olla yrityksen. En käytä henkilökohtaisia tunnuksia.

Mikäli sinulla ei noita tunnuksia ole, luon yrityksellesi tunnukset.

Sitten sinun tarvitsee miettiä, mitä sivuja haluat verkkosivuillesi, esimerkiksi etusivu, palvelut, yhteystiedot ja yritys.

Mieti näille sivuille tekstit ja kuvat valmiiksi.

Miten teen myyvän tekstin verkkosivuille?

Tekstien tekemiseen kannattaa käyttää vähän aikaa. Kannattaa myös pyytää esimerkiksi ystävää lukemaan teksti ja keskustella ostaisiko hän sen tekstin perusteella palvelusi tai tuotteesi.

Itse olen antanut asiakkailleni neuvon, että miettii tekstiä kirjoittaessaan asiakkaan vastapäätä. Mitä hän haluaa tietää ja mitä hän kysyy. Miten myyt palvelun tai tuotteen asiakkaallesi kasvotusten?